
دنا پلاس
اين خودرو در اصل نسخهٔ فيسليفت شده و بهبوديافته از دناي كنوني است كه پيشازاين بارها بدان پرداختهايم. البته قبلاً و پيش از رونمايي رسمي، دناي جديد با نام دنا ELX شناخته ميشد اما ايرانخودرو تصميم گرفته است آنرا با نام دنا پلاس به بازار عرضه كند. همانطور كه قبلاً هم مشخص شده بود، ايرانخودرو در فيسليفت دنا بيشترين تغييرات را در بخش جانبي يعني قسمتي كه همواره به دليل شباهت زياد به سمند و سورن موردانتقاد بود انجام داده است بهگونهاي كه در طرفين خودرو با ايجاد يك خط مورب از گلگير جلو تا گلگير عقب، يك فرورفتگي بهموازات خط بالايي در قسمت پاييني درها و تغيير لچكي عقب سعي شده دنا از سمند متمايز گردد.
اما در ديگر قسمتها نيز تغييراتي جزئي صورت گرفته است كه ازجملهٔ آنها ميتوان به تغيير گرافي داخلي چراغهاي عقب و استفاده از LEDهاي زيباتر در آنها، تجهيز چراغهاي جلو به ديلايت و راهنماهاي LED، تغيير آينههاي جانبي و مشكيرنگ شدن قسمت مياني جلوپنجره (زير پلاك جلو) اشاره كرد؛ اما تغييرات عمدهٔ ديگر اين خودرو در بخش تجهيزات آن صورت گرفته است زيرا ايرانخودرو دنا پلاس را به سانروف و ايربگهاي جانبي مجهز كرده است كه اين دو مورد براي اولين بار است كه در خودروهاي داخلي ارائه ميگردند.

![]()



دانگ فنگ H30 Cross محصول جديد ايرانخودرو
مقايسهٔ سايپا ساينا با پژو 405 SLX
فروش اقساطي پژو 206 آغاز شد
بررسي پژو 207 جديد ايرانخودرو
پژو پارس LX TU5 يا سورن ELX EF7؟
مقايسهٔ سه سدان جديد ايرانخودرو: پژو 301، دنا ELX و دانگفنگ S30