طراحي خارجي
در مورد طراحي خارجي اين دو خودرو حرف زيادي نميتوان زد چراكه سالها است در خيابانهاي كشور حضورداشته و همه چندين و چند بار آنها را ديدهاند. خصوصاً پژو پارس كه نزديك به 17 سال است با همين طراحي ظاهري در حال توليد است. بااينحال بحث برتري طراحي ميان پارس و سورن بحثي كاملاً سليقهاي است چراكه برخي پارس و برخي سورن را ميپسندند. ولي سورن به لطف طراحي جديدتر، تقاضاي كمتر و حضور كمتر در خيابانها، كمتر از پارس تكراري شده است. بعلاوه سورن فيسليفتي از سمند LX است كه هرچند هماهنگي طراحي LX در آن ديده نميشود اما چهرهاي بروزتر و مدرنتري را به نمايش ميگذارد. در سوي ديگر پارس قرار دارد كه هرچند كاملاً پير و تكراري شده است اما همچنان جذابيت خود در بازار را حفظ نموده و تقاضاي بالايي دارد. ولي در كل سورن با فرم سپرهاي يكپارچه با بدنه، چراغهاي عقب LED و زههاي جانبي همرنگ بدنه، طراحي بروزتري نسبت به پارس دارد هرچند كه پارس نيز طراحي هماهنگتري دارد.
طراحي داخلي
سورن بهعنوان فيسليفتي از سمند LX در سال 1385 معرفي شد و هرچند در بيرون تفاوتهاي زيادي با LX داشت اما در داخل از داشبورد و تريمي كاملاً مشابه سمند استفاده ميكرد؛ اما چندي بعد ايرانخودرو دستبهكار شده و داشبورد كاملاً جديدي را براي سورن ارائه كرد كه انصافاً در مقايسه با توليدات داخلي، طراحي زيبا و هماهنگي دارد. سورن با داشبورد جديد با نام سورن ELX عرضه شد اما در سال 1392 نمونهٔ جديدي از آن با نام سورن ELX سال يا كلاس 11 ارائه شد كه در داشبورد تغييراتي داشته و مجهز به دكمههاي كنترلي روي فرمان شده بود.
ايرانخودرو همچنين براي پارس هم به دليل كهنگي طراحي داخلي، داشبورد جديدي ارائه كرد كه هرچند نسبت به قبل طراحي بهتري دارد اما كيفيت متريال داخلي آن بسيار افت كرده است. بااينحال پارس LX به دليل تريم كرمرنگ داخلي، لوكستر و زيباتر از سورن ELX سال با تريم مشكيرنگ به نظر ميرسد ولي ازلحاظ كيفيت داخلي بهوضوح سورن يك سر و گردن بالاتر از پارس قرار ميگيرد چراكه جنس داشبورد پارس از پلاستيك خشك بوده كه كاملاً بيكيفيت است درحاليكه سورن از اين لحاظ وضعيت بهتري دارد.
تجهيزات
هر دو خودروي موردنظر ما از محصولات بهاصطلاح لوكس و ردهبالاي ايرانخودرو بشمار ميروند و به همين دليل در رنج قيمتي خود تجهيزات نسبتاً مناسبي را ارائه ميكنند. از تجهيزات مشترك هر دو خودرو ميتوان به ترمزهاي ديسكي در هر چهارچرخ با ABS و EBD، دو ايربگ، فرمان هيدروليك با غربيلك مجهز به دكمههاي كنترلي، تهويه اتوماتيك، آينههاي جانبي برقي و تا شونده اتوماتيك، شيشههاي برقي هر چهاردر، سنسور دندهعقب، رينگاسپرت آلومينيومي و تنظيم برقي پشتي صندليهاي جلو اشاره كرد درحاليكه سورن با گرمكن آينههاي جانبي، پاور ويندوز، تنظيم زاويهٔ نور چراغهاي جلو و كيفيت بهتر سيستم صوتي بالاتر از پارس قرار ميگيرد.