در سال 1389 ايرانخودرو تصميم گرفت 206+ را بهعنوان نسل جديد 206 يعني 207 در ايران عرضه كند؛ بنابراين نسخهٔ فيسليفت شدهٔ 206 با عنوان مدلي كاملاً جديد و بانام 207i به بازار عرضه شد! آنهم درحاليكه ازلحاظ آپشن، موتور و گيربكس تقريباً هيچ تفاوتي با 206 تيپ 5 نداشت. بااينحال در سال 1390 و وضع تحريمها عليه صنعت خودروي ايران، توليد پژو 206 و بهتبع آن 207 در ايران با مشكل مواجه شد. البته ايرانخودرو توانست به هر نحوي كه شده توليد 206 را ادامه دهد اما امكان ادامهٔ توليد 207 يا همان 206+ وجود نداشت و توليد آن در سال 1391 متوقف شد.
نسخۀ قبلي پژو 206+ يا 207i
پس از توافق هستهاي و لغو تحريمهاي ايران، بعد از مذاكرات فراوان سرانجام دوباره همكاري ايرانخودرو و پژو آغاز گرديد. بدين ترتيب زمزمههايي مبني بر توليد مجدد پژو 207 مطرح شد و حتي ايرانخودرو در ديماه سال گذشته اقدام به پيشفروش اين خودرو با موعد تحويل مرداد، شهريور و مهر امسال كرد. سپس در نمايشگاه توانمنديهاي صنعت خودرو كه در اسفند سال گذشته برگزار شد، ايرانخودرو مدل جديد 207 را رونمايي نمود كه دستخوش فيسليفت و تغييراتي جزئي در داخل و خارجشده بود.
البته مديرعامل ايرانخودرو، هاشم يكهزارع در نشست مطبوعاتي سال گذشته اعلام نمود كه توليد مجدد 207 ربطي به قرارداد جديد ايرانخودرو نداشته و مالكيت آن بهطور كامل به ايرانخودرو واگذارشده است. بااينحال معلوم نيست اگر توليد مجدد 207 ارتباطي با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحريم و قطع روابط پژو با ايرانخودرو توليد آن متوقف شد؟
علاوه بر اين، گزارشاتي نشان ميدهد كه پژو خط توليد 207 را بابت بخشي از غرامت خود به ايرانخودرو، بهصورت رايگان راهاندازي كرده و گفته ميشود راهاندازي مجدد خط توليد اين خودرو 11 ميليون يورو هزينه داشته است. درهرحال چندي پيش ايرانخودرو بهصورت رسمي مشخصات و جزئيات نسخهٔ جديد پژو 207 را اعلام نمود كه در ادامه به بررسي تغييرات و بهسازيهاي آن ميپردازيم.