پبااينحال رنو/داچيا در سال 2009 لوگان را مورد فيسليفت قرار داد كه ظاهري بهتر و لوكستر بدان بخشيد. اين در حالي بود كه پارسخودرو نيز به دليل عدم مقبوليت ظاهر L90 در ايران، بهصورت مجزا اقدام به فيسليفت آن كرده و آنرا با نام پارس تندر به بازار عرضه كرد. البته در فيسليفت پارسخودرو فقط بخش عقبي L90 تغيير كرد و داخل و قسمت جلويي بدون تغيير باقي ماند. در سوي ديگر، توليد نسل نخست لوگان در سال 2012 توسط رنو خاتمه يافت و نسل دوم جايگزين آن شد؛ اما طبق معمول در ايران همچنان توليد نسل اول ادامه يافت و خبري از نسل دوم نبود؛ اما چند وقتي بود كه خبر ميرسيد ايرانخودرو قصد دارد نسخهٔ فيسليفت شدهٔ نسل اول L90 كه در سال 2009 توسط رنو/داچيا صورت گرفته بود را توليد كند. بدين ترتيب پس از انتشار تصاوير غيررسمي از L90 فيسليفت، سرانجام ايرانخودرو اين ماشين را رسماً در نمايشگاه خودروي اصفهان به نمايش درآورد. بدين ترتيب در نمايشگاه بررسي كوتاهي از اين خودرو داشتم كه حالا در اين مطلب آنرا بيان خواهم نمود.
همانطور كه گفته شد، توليد نسل اول L90 در سال 2012 خاتمه يافت و نسل دوم جاي آنرا گرفت و حتي نسل دوم هم بهتازگي فيسليفتي را تجربه كرده است اما ازآنجاييكه صنعت خودروسازي ما همواره از روند جهاني عقب است، بهتازگي شاهد معرفي فيسليفت 2009 لوگان در كشور هستيم. اين در حالي است كه ايرانخودرو نام تندر پلاس را براي اين خودرو انتخاب كرده است و طبق رويهاي كه از خودروسازان وطني سراغ داريم بهاحتمالزياد همچنان توليد نسخهٔ قديمي پيش از فيسليفت نيز در كنار نسخهٔ جديد ادامه خواهد يافت.
لوگان فيسليفت يا همان تندر پلاس در بخش بيروني تغييراتي را تجربه كرده كه نقش بسزايي در بهبود چهرهٔ نهچندان جذاب L90 داشتهاند. در قسمت جلو، چراغها، جلوپنجره و سپر تغيير كردهاند و براي ايجاد نمايي لوكستر يك زه كرومي به بالاي جلوپنجره اضافه شده است. فرم جلوپنجره هم به هاچبك ساندرو شباهت دارد. در عقب نيز چراغها تغيير كردهاند و يك لبه هم به درِ صندوق اضافه شده است كه تا روي چراغها كشيده شده است. سپر عقب نيز تغييراتي جزئي را تجربه كرده و دو شبرنگ به آن اضافه شده است درحاليكه همانند جلو، در عقب هم يك زه كرومي به چشم ميخورد.
اما درحاليكه پروژكتور عقب L90 همانند نسخهٔ پيش از فيسليفت بجاي چراغ دندهعقب سمت چپ نصب شده بود، ايرانخودرو در تندر پلاس در اقدامي نبوغ آميز (!) و جهت تطابق با استانداردهاي ايمني خودروهاي ايران، اقدام به اضافه كردن يك پروژكتور عقب تكي به زير سپر عقب كرده كه نهتنها هيچ هماهنگي با فرم سپر نداشته و همانند وصلهاي ناجور به نظر ميرسد كه حتي در وسط سپر هم نصب نشده است. از اين پروژكتور عجيب كه بگذريم، نگاهي هم به بخش جانبي تندر پلاس انداختم كه تغييرات اين قسمت تنها شامل تغيير آينههاي جانبي و همرنگ بدنه شدن زهها و دستگيرهٔ درها ميشود. همچنين خبري هم از زههاي مشكيرنگ روي سپرها نيست و كاملاً به رنگ بدنه درآمدهاند.