پژو 2008 در ايران: تاختن و باختن!

۱۴۱ بازديد

2 – ويژگي‌هاي محصول

دربارهٔ مشخصات پژو 2008 و مزايا و معايب آن مطالب مفصلي در پدال ارائه شده و در اينجا از تكرار آن‌ها خودداري مي‌كنيم. به‌طوركلي مي‌توان پژو 2008 را انتخاب بسيار مناسبي توسط ايران‌خودرو دانست كه قدرت بالاي پيشرانه و فضاي خوب نسبت به ساير كراس‌اوورهاي كوچك از ويژگي‌هاي مثبت آن هستند.


اما در ردهٔ قيمتي صد تا صد و پنجاه ميليون تومان، رقيبان سرسختي در انتظار پژو هستند، هرچند احتمالاً براي برخي از آن‌ها بايد كمي بيشتر هزينه كنيد. در اين رده نيسان جوك، محصول موفق و خوش‌نام نيسان به يك گيربكس CVT عالي مجهز شده است، فناوري كه 2008 فاقد آن است. همچنين مي‌توانيد با كمتر از صد و پنجاه ميليون، يك سدان فول سايز هيبريدي با امكانات كامل به نام هيونداي سوناتا را بخريد و يا با حدود صد و سي و نه ميليون تومان صاحب يك ستاره شويد: ميتسوبيشي لنسر، خودرويي كه در ژاپن ساخته شده، به امكاناتي مثل هفت كيسهٔ هوا و لامپ‌هاي زنون مجهز است و با پنج سال ضمانت عرضه مي‌شود.
پژو 2008 تنها مي‌تواند با يك تركيب درست از امكانات و قيمت‌هاي رقابتي در تيپ‌هاي مختلف به همراه شرايط فروش مناسب و متنوع از اين كارزار سربلند بيرون بيايد كه البته به نظر نمي‌رسد سازندهٔ آن با ما هم‌عقيده باشد!

3 – فرايند فروش و عرضه

سال‌هاست هيچ كس نمي‌تواند اهميت مسائلي مثل برند و برند سازي، مدل‌هاي بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري و … را در موفقيت يك محصول انكار كند. حتي بسياري از افراد معتقدند اين موضوعات مي‌توانند بيشتر از خود محصول اهميت داشته باشند.
متأسفانه عملكرد ايران‌خودرو در عرضهٔ پژو 2008 ما را به ياد شرايط بيست سال قبل بازار خودرو ايران مي‌اندازد. ثبت‌نام كنندگان اين خودرو افتخار داشته‌اند براي خودرويي پول پرداخت كنند كه آن را از نزديك نديده‌اند، مشخصات و امكانات آن دقيقاً معلوم نيست، قيمت آن معلوم نيست و احتمالاً ماه‌ها بعد آن را تحويل خواهند گرفت. اين در شرايطي است كه شما مي‌توانيد رقيبان آن را در نمايندگي‌ها ببينيد، مشخصات دقيق آن‌ها را بدانيد، با آن‌ها رانندگي كنيد و در طرح‌هاي ويژه ظرف سه تا پنج روز با پلاك و تخفيف ويژه تحويل بگيريد!


در پايان لازم به ذكر است تلاش شركت ايران‌خودرو براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي، همكاري با خودروسازان معتبر و همچنين توليد محصولات جديد و قابل رقابت بسيار مفيد است. اين تلاش مي‌تواند با رفع برخي از مشكلات ذكر شده و ادامهٔ درست اين همكاري به‌گونه‌اي متفاوت از آنچه در گذشته شاهد آن بوده‌ايم تأثير مثبتي بر صنعت و بازار ما داشته باشد.


پژو 2008 با شعار تبليغاتي «تاختن و دلباختن» معرفي شد، اما در حال حاضر به نظر مي‌رسد اين جمله چندان با واقعيت منطبق نيست و بايد آن را طور ديگري بخوانيم!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.